måndag 1 augusti 2011

Packa

Idag har jag fått en försmak av vad som komma skall. Två barn, en mamma, två cyklar, en barnvagn, två håvar och fyra väskor packning i varierande storlek skulle bege sig till stranden.

Det är en bit från parkringen till själva badplatsen och därför brukar barnen ha med sig sina cyklar. Linas gamla Brio Race kör jag vår packning i.

Efter att jag fällt två säten och plockat bort hatthyllan i min lilla Renault Clio, insåg jag att vi fick nöja oss med en cykel. Lina fick helt enkelt ta skjuts i sin gamla vagn, ovanpå packningen.

Och eftersom jag älskar min bil och inte tänker byta ut den när två barn blir tre, så känns det som detta packscenario kommer vara vardagsmat en tid framöver. Men jag klagar inte, bara jag slipper köpa (och köra) en kombi.

Inga kommentarer: