söndag 14 augusti 2011

v.35

Nu är jag inne i vecka 35 i min graviditet och det verkar inte som om bebisen har lagt sig tillrätta uppochner så att säga. Jag känner sparkar och fosterrörelser uppe och nere och till höger och vänster. Ofta är det något stort och hårt som trycker upp mot mina revben. Kanske ett huvud, men förhoppningsvis en rumpa. Vi får se vad domen blir på tisdag när det är dags för barnmorskebesök.

Vidare så mår jag inte sådär toppenbra. Det är trångt i buken vill jag lova. Svårt att andas och en del illamående. Min navel som ända sedan Macke-graviditeten sett suspekt ut, är så ut-och invänd som det bara går. Huden över naveln är röd och glansig och gör rätt så ont just nu. Marcus är övertygad om att magen kommer att explodera inom kort, så vi får se vad som händer.

Och en sak till, som får mig att vänta ännu mer på att detta välsignade tillstånd är över. Mina mamma-tröjor är för korta.

Jag längtar efter bebisen...

3 kommentarer:

Elin sa...

Vi längtar också!

Sofia sa...

Hej tjockis! ;)

Moa sa...

Jag tycker att du är fin!