fredag 5 augusti 2011

Toalettfobi

Offentliga toaletter är bra äckliga. Jag undviker dem om jag kan, men det är svårt när man har barn. Måste man så måste man liksom.

Jag är noga med att barnen inte pillar på någonting inne på toaletten. Särskilt Lina, vars mun lagom når till kanten på handfatet.

Igår var vi på badhuset och jag var tvungen och att smita in på toaletten redan innan vi betalade inträde. Eftersom toan var så liten och jag numera är ganska stor, så fick barnen vänta utanför, i rummet med alla handfat. När jag sitter därinne hör jag hur Macke säger till Lina: "Du får inte röra någonting, sådana här toaletter är jätteäckliga".

Snacka om att föra över sina fobier på barnen.

Fast offentliga toaletter är äckliga. Det borde faktiskt alla vara upplysta om.

2 kommentarer:

Elin sa...

Jag håller med Macke..offentliga toaletter är äckliga!

Mormor sa...

Just precis, men måste man så måste man!