torsdag 21 juli 2011

Dinosaurieäventyr

Idag har Marcus och jag varit på dinosaurieutställning.


Marcus var mycket laddad och jag blev lite orolig över att min parkeringstid inte skulle räcka när jag såg den slingrande kön utanför utställningen. Jag hade inte behövt oroa mig.

Marcus löpte genom utställningen på jakt efter riktigt stora dinosaurier han hade föreställt sig skulle finnas där. När han inte fann dem, tittade han lite förstrött på utställningen och sedan gick vi till biblioteket istället.

Jag gillade utställningen, men hade föreställt mig att den skulle vara betydligt större. Och sedan hade det ju varit ännu mer intressant om jag hade fått tid till att läsa lite om utställningens dinosaurier.



Det var kanske inte de bäst spenderade 160 kronorna i mitt liv, men jag tror ändå att Macke blev berörd av utställningen. På biblioteket lånade han nämligen en bok om dinosaurier, som vi redan hunnit läsa fyra gånger.

1 kommentar:

Elin sa...

Låter som en trevlig dag tycker jag!