tisdag 26 juli 2011

Turn around

Igår var det dags för barnmorskan igen. Vecka 32, dryga tre veckor sedan sist och dryga två kg tyngre. Barnmorskan sa att jag var fin i kroppen, MEN hon sa också att det vore bra om min vikt planade ut lite nu under de sista veckorna innan förlossningen. Ja, jag fattar ju vad hon menar. Jag får väl sluta äta chokladgegga och glass varenda kväll.

I övrigt såg allt bra ut. Hon undrade vilket håll jag trodde att bebisen låg. Med huvudet nedåt var jag helt övertygad om. Just för att jag känner sparkar uppåt mot revbenen. Hon klämde och kände. Något hårt däruppe. Bebisen låg alltså med fötterna ner och huvudet upp. Tvärtemot vad jag trodde. Hon sa att det var ok än så länge, men nästa gång i vecka 35, då måste den ha vänt på sig.

Mycket konfunderad gick jag hem och undrade vad som "sparkat" mig på revbenen. Borde jag inte ha lite koll såhär tredje gången gillt? Fast på vägen hem i bilen kände jag många tydliga sparkar neråt och lite senare uppåt igen. Ja, det verkar finnas gott om plats att snurra runt inne i kalaskulan. Tre veckor snurr till, sedan är det dags att lägga sig tillrätta.

1 kommentar:

Elin sa...

Spännande. Det börjar närma sig nu. Ska bli mysigt med en liten en. Det där med vikten ska du ju ta med en nypa salt. Hon tjänade ju ihjäl sig på mig med...helt i onödan. Hoppas bebisen snart lägger si till rätta..det gör den säkert.