söndag 3 januari 2010

Fika och bebisväntan

Inför julen brukar vi åka runt till släkten på adventsfika. Dessvärre fick vi ställa in fikat hos min storasyster på grund av ett vanligt "bo på landet-problem". Den fjärde advent packades lussebullar, pepparkakor och godis in i bilen och kördes hem till oss, eftersom Sofia och Johans hus var strömlöst.

Ett försenat adventsfika gick av stapeln denna söndag istället. Vi mumsade kakor och pepparkaksglass, tillsammans med resten av Berggren-släkten. När vi alla var samlade passade vi också på att fortsätta med en tradition vi startade när Lina skulle födas. I slutet av januari ska min lillasyster Elin och hennes blivande man Nichlas få sitt första barn. Men när tror vi att barnet kommer, mer exakt? Datum och klockslag ska gissas och vinnaren får hela 160 kronor.

Såhär gissade alla (beräknat datum är 30:e januari):

SARA (jag alltså) gissade 27:e januari kl. 00:41
NETTAN (min, Elins och Sofias mamma) gissade 27:e januari kl. 05:57
NICHLAS (den blivande fadern) gissade 28:e januari kl. 21:37
SOFIA (min storasyster) gissade 1:e februari kl. 06:49
JONTE (min man) gissade 2:e februari kl. 8:40
LASSE (min pappa) gissade 3 februari kl. 06:40
ELIN (den blivande modern och min lillasyster) gissade 4:e februari kl. 05:35
JOHAN (Sofias sambo och obotlig fotbollsnörd) gissade 6:e februari kl. 16:00 (samtidigt som avsparken mellan Man United-Portsmouth)

Den vars gissning är närmast födelsedatumet vinner. När Lina skulle födas gissade vi enbart på dag, men ingen gissade rätt och ingen vann. Denna gång har vi ändrat reglerna lite.

Mamma och blivande mamma posar

1 kommentar:

Sofia sa...

Jag vinner! ;)