lördag 16 januari 2010

Hur går det med mina löften?

Ja, med hälften av de sex går det toppen, vilket betyder att det inte går fullt så bra med de övriga tre.

Tänderna och deras skötsel finns ständigt på min lista, år efter år. Det är såå tråkigt att borsta tänderna, för att inte tala om att använda tandtråd. Missförstå mig inte nu, för visst borstar jag tänderna. På med tandkräm och sedan kör jag runt borsten lite hursomhelst i munnen i max en minut. Färdigt! Tidigare trodde jag att jag hade dåliga tänder eftersom jag haft en del hål, men nu förstår jag att mina tänder måste vara mycket tåliga. Och de senaste åren har jag inte heller behövt laga några hål, trots min "miserabelt dåliga tandborstning", som min tandläkare uttryckte det. Men jag måste bli bättre på att sköta mina tänder. Frågan är bara hur jag ska göra tandborstningen roligare.

Mobiltelefonen har jag haft med mig. Tror jag i alla fall. Den har säkert legat i min väska, men jag har inte använt den. Igår behövde jag ringa och insåg då att mobilen låg i min väska. Emellertid inte i den väska jag hade med mig. Minus i kanten. Skärpning!

Sedan är det ju det här stora problemet med att inte stöka till så mycket. Jag vet inte varför jag inte kan lägga sakerna där de ska vara. Alla saker har ju sin plats i hemmet och smart förvaring är ett av mina stora intressen när det gäller inredning. Men varför ska man ha smart förvaring när ingen använder den? Idag ägnar jag mig åt att organisera om i klädkammaren. Ännu mer bra förvaring. Använd den!

Inga kommentarer: