fredag 29 januari 2010

Omtumlande vecka

Den senaste tiden har varit omtumlande. Jag har börjat skolan och lämnat barnen på dagis för att jag måste, inte för att jag vill. Det är inte lätt att studera när man har småbarn, särskilt inte när jag envisas med att hämta dem tidigare varje dag. Jättetrevligt att hämta barnen, men jag hinner inte plugga. Det ständigt dåliga samvetet drabbade mig första dagen jag lämnade barnen. Inte blev det bättre av att personalen dagisdag nr. 2 ringde och frågade om jag trodde att Lina var sjuk, eftersom hon varit gnällig hela morgonen. Nej, hon behövde inte hämtas, men ledsen hade hon varit. Tror ni att jag fick något gjort den eftermiddagen?

Vidare så har veckan varit omtumlande för att jag äntligen blivit moster. Självaste pappan vann vadet när en liten pojkkusin för första gången såg dagens ljus igår. Det hade varit rejält med drama på förlossningen, men nu är han här, söt som socker och sååå liten. Lik pappa, men söt ändå brukar man väl säga.

Grattis Elin och Nichlas! Nu börjar livet på riktigt!!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Va, har du fått se honom? Jag bad om en bild men har inte fått någon.

Sara sa...

Jag var den första i släkten att träffa honom. Det du!!