lördag 9 januari 2010

Tvättstugan

Inredning är min största passion i livet. Jag kan inte komma hem till någon utan att börja fundera på hur man skulle kunna göra om i deras hem. Här i vårt hem är det färdiginrett, och vi är nöjda för tillfället. Pengarna säger i vilket fall att vi är klara. Men i dessa iskalla dagar är det lätt att jag blir uttråkad. Och vad gör jag då? Jo, jag inreder, i tankarna. Igår kväll började jag fundera på hur tvättstugan skulle kunna fixas till på bästa sätt. IKEA-katalog, penna, papper, linjal, tumstock och miniräknare. Jättekul! Ja, ett tag i alla fall. Jag kunde inte sluta tänka på bänkskåpsstommar och torkskåp. Vid halv två i natt hade jag vänt mig om för miljonte gången och började känna en viss panik. Men till slut somnade jag, men vaknade efter kort stund av att Lina ropade på mig och glatt sa "mojjon", när jag kom in i hennes rum. En halvtimme och fem förklaringar senare förstod Lina äntligen att det inte var morgon och jag fick äntligen sova. Med hjälp av en snäll make och ett par öronproppar fick jag sovmorgon ända till klockan nio. Men dessvärre är huvudet fortfarande fyllt av tvättstugeidéer, så vi får väl se hur mycket sömn det blir när kvällen kommer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aaaaah du e så VÄLKOMMEN hem till oss för inredningsideer,(självklart e du välkommen utan ideer me;).)men massa sprudlande ideer vore INTE fel,har kört fast fullständigt-stiltje i huvet.Har hört att ni kanske kommer upp i helgen,jag jobbar då,men låt gärna ideerna flöda KRAM o VÄLKOMNA/Lotte