måndag 25 januari 2010

Hårdpluggande korkskalle?

Jag sitter ensam i mitt kök och äter lunch: baguetter, yoghurt och O´boy. Barnen är på dagis och jag har invigt mitt pluggande ordentligt idag. Ja, det är väl det som mitt problem. Jag lägger alltid ner min själ i mina studier, trots att det egentligen inte behövs. Det blir väl inte lättare att få jobb för att jag fått ett + i kanten på en uppsats? Jag hade bestämt att sänka ribban lite denna gång. Man kan bara få "Godkänt" eller "Icke godkänt", men det verkar inte hindra min hjärna. Detta hänger nog ihop med min rädsla över att folk ska tro att jag är korkad. Ja, folk kan gärna säga att jag är otrevlig, ful, tjurig, eller nästan vad som helst, men korkad är det sista jag är.

Dålig självkänsla? Ja, kanske, men inte korkad i alla fall

1 kommentar:

Sofia sa...

Nej, absolut inte korkad!