torsdag 14 januari 2010

Inskolning, dag 4

Idag har jag och barnen varit på dagis från klockan 7.15 till klockan 15.00. Och snacka om att jag är trött. Inte en stunds vila. Det känns ungefär som att vara på jobbet, men med skillnaden att mina barn är där och är mitt ansvar och att jag inte får någon rast. Pust! Lina är jätteduktig och beter sig nästan redan som ett fullfjädrat dagisbarn. Marcus däremot är som fastklistrad på mig, hela tiden och då menar jag HELA tiden. Han storgråter när jag lämnar rummet och sitter ofta i mitt knä med älgen och snuttar på tummen. Det känns som om det är han som är på inskolning och inte Lina. Hursomhelst så är det en heldag kvar imorgon och sedan är det färdiginskolat. Nästa vecka är "övningsvecka". Barnen är på dagis och jag är hemma. Jag ska lyssna på hög musik. Det har jag saknat.

Inga kommentarer: