tisdag 12 januari 2010

Inskolning, dag 2

Inskolningen flyter på bra. Denns gång kör personalen en annan variant. Jag är med hela tiden och har ansvar för mitt barn (mina, i mitt fall) i lite mer än en vecka. Sedan är det färdigt. Det är säkert en bra metod när det gäller att få barnen trygga, men i Linas fall är hon redan trygg och känner igen både barn, personal och lokaler. Jag tror egentligen inte att jag behöver stanna så länge som jag ska, men för Mackes del tror jag att det är bra. Det blir som en andra inskolning för honom. Lina är, redan efter två dagar, mer självständig och framåt än vad han är. Tänk att barn kan vara så olika.

Imorgon ska vi vara på plats klockan 7.15 för att äta frukost. Hu! Så dags är det pyjamasläge här hemma i vanliga fall. Jag får ställa klockan för första gången på två år.

1 kommentar:

Sofia sa...

Vad skönt att det går så bra med Linas inskolning. Hu ja, 7:15 är bra tidigt. Nog för att jag börjar jobba kl. 8:00 men inte är jag påklädd, klar och på plats 7:15, utan då sitter jag oftast fortfarande och äter frukost.