tisdag 5 januari 2010

Mysteriet löst

Idag har jag löst "Mysteriet med de utochinvända trosorna". Detta är ett mysterium som förbryllat mig under många veckor. I min garderob har jag ganska många par svarta hipstertrosor. De är alla likadana, eftersom jag köpt dem på samma ställe. Jättebra trosor, förutom på en punkt: Det verkar som om trosorna på något märkligt sätt lyckas vända sig utochin när jag har dem på mig. Jag tar på mig dem åt rätt håll och sedan när jag går på toaletten första gången ser jag att de är utochin. Suck! Till och med Marcus kan ta på sig kalsongerna åt rätt håll, då borde väl jag kunna klä på mig själv. Och det märkliga är att jag faktiskt tar på mig trosorna åt rätt håll. Eller?

Idag när jag sorterade tvätt kom jag på varför det blivit så fel. Bak på trosorna är det ett tryck, på insidan. På utsidan finns inget tryck, men däremot på insidan. Jag har alltså klätt på mig trosorna utochin, dag efter dag, eftersom jag trott att man gör ett tryck på ett plagg för att det ska synas, inte för att min rumpa ska ha någonting att titta på. Men så är det tydligen.

Nu vet jag, trycket inåt. Världen måste vara galen.

1 kommentar:

Sofia sa...

Ha ha ha, den var bra! Förresten, kul att du kommit igång med bloggandet, nu ska jag kommentera som bara den!